Leegstands Beheer
Van Staveren Makelaardij is buiten de reguliere makelaarswerkzaamheden ook gespecialiseerd in leegstandsbeheer.
Ons administratief beheer begint natuurlijk met het opstellen en administreren van de contracten met huurders. Daarnaast is het innen van huurbetalingen uiteraard een van de veel voorkomende administratieve werkzaamheden. Omdat wij kunnen leunen op vele jaren ervaring op dit gebied, is het innen van gelden een uitstekend verlopend proces. Wij werken met strakke periodieke betalingstermijnen en tijdige betalingsherinneringen. Bij eventuele wanbetaling staan wij direct in contact met samenwerkende incassobureaus. Als beëdigde makelaars hebben wij deze zaken tot in de puntjes op orde.
Buiten huursommen vallen ook andere kostenposten of schuldenposten onder ons administratief beheer. U kunt hierbij denken aan uitgaven in het kader van onderhoud. Ook vaste lasten zoals de nota’s van het energiebedrijf of waterleverancier nemen wij mee in onze heldere overzichten. Zo blijft het rendement van uw pand(en) altijd goed inzichtelijk. Periodiek bezorgen wij als administratief beheerder u een transparant en gespecificeerd overzicht van het totaal. Deze opgave is eenvoudig en spreekt voor zich. Mocht u toch uitleg willen over bepaalde inkomsten en uitgaven, dan geven wij u graag de nodige toelichting.
Omdat u het recht heeft om jaarlijks de huurprijs aan te passen, zorgen wij dat dit conform wettelijke normen gebeurd. Dit houdt ook in dat huurders een tijdige kennisgeving over huurverhoging dienen te ontvangen. Ook dit stuk communicatie met bewoners is onderdeel van ons administratief beheer.
Veel ondernemers en bezitters van panden in Amsterdam en omstreken zijn content met ons administratief beheer. Omdat wij grondigheid en nauwkeurigheid hoog in het vaandel dragen, kunt u uitgaan van een optimaal administratief beheer door van Staveren Makelaardij.